تبلیغات
مزایای خرید بک لینک - خرید بک لینک - مقایسه الگوریتم پاندا و مرغ مگس خوار در سئو

مقایسه الگوریتم پاندا و مرغ مگس خوار در سئو


مقایسه الگوریتم پاندا و مرغ مگس خوار در سئو

 

الگوریتم های گوگل پاندا و گوگل پنگوئن تمرکز خود را بر روی روش های شناسایی اسپم گذاشته بودند، گوگل پاندا وظیفه شناسایی محتوای نامناسب و کپی شده از سایت های دیگر، روش های متقلبانه در داخل سایت مانند کلوکینگ و… را به عهده دارد و گوگل پنگوئن وظیفه شناسایی لینکهای اسپم و سایت های اقدام به خریداری لینک برای بهبود رنکینگ خود می کنند را عهده دار است. هر دو الگوریتم فوق در طراحی سایت و سئو در حال مبارزه با سئوی سیاه هستند و پاندا و پنگوئن نیز حیواناتی سیاه و سفید می باشند.

 

الگوریتم جدید گوگل – مرغ مگس خوار بر خلاف این دو الگوریتم یک افزونه ضد اسپم نیست بلکه افزونه ای برای تجزیه و تحلیل عباراتی است که کاربر برای جستجو وارد کرده. گوگل با این کار می تواند نتایج بهتری را به کاربران نمایش دهد و با استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار می تواند نتایج خود را بهبود بخشد. در واقع الگوریتم جدید گوگل تاثیری در نتایج رتبه بندی به طور مستقیم ندارد و صرفا عباراتی را که کاربر جستجو کرده بررسی می کند و بر اساس خواسته های کاربر سعی میکند بهترین نتیجه را نمایش دهد.

 

موتور جدید از قطعات قدیمی استفاده می‌کند؟
هم آری و هم نه. بعضی از بخش‌ها کاملا خوب هستند، پس دلیلی برای دور انداختن آن‌ها وجود نداشت. سایر بخش‌ها نیز مدام در حال جایگزین شدن می‌باشند. به طور کلی، مرغ مگس‌خوار – آن چنان که گوگل می‌گوید – موتوری نوین ساخته‌ شده از هر دوی قطعات جدید و قدیمی است که به شکلی ساماندهی شده است که به طور ویژه نیازهای جستجویی امروزی را تامین نماید، نه موتوری ساخته‌شده برای نیازهای ده سال پیش و با استفاده از فناوری‌های آن زمان.

مرغ مگس‌خوار در چه نوع فعالیت‌های جستجوی جدیدی کمک می‌کند؟
جستجوی مکالمه‌ای یکی از بزرگترین نمونه‌هایی است که گوگل ارائه کرده است. مردم، در مورد جستجو، احتمالا مکالمه داشتن را سودمندتر می‌یابند.
“نزدیکترین محل به خانه‌ی من برای خرید آیفون ۵ اس کجاست؟” یک موتور جستجوی متداول احتمالا بر یافتن نظایر کلمات – مثلا یافتن صفحه‌ای حاوی کلمات “خرید” و “آیفون ۵ اس” – تمرکز می‌کند.
اما مرغ مگس‌خوار بر معانی پشت کلمات تمرکز می‌کند. او مکان حقیقی منزل شما را، در صورتی که آن را با گوگل به اشتراک گذاشته‌اید، درک می‌کند. او درک خواهد کرد منظور شما از “محل” یک فروشگاه واقعی فیزیکی است. او خواهد دانست که “آیفون ۵ اس” نوع خاصی از وسایل الکترونیکی است که در فروشگاه‌های خاصی عرضه می‌شود. آگاهی از تمام این معانی می‌تواند گوگل را در فراتر رفتن از یافتن تنها صفحاتی حاوی کلمات متناظر یاری کند.
به صورت مشخص، گوگل گفته است که مرغ مگس‌خوار توجه بیشتری به هر واژه‌ی هر پرس‌وجو می‌کند، و این که تمام پرس‌وجو – تمام جمله یا مکالمه یا معنا – مد نظر قرار می‌گیرد و نه تنها واژه‌هایی مشخص از آن را تضمین می‌کند. هدف این است که صفحاتی مطابق با معنا بهترند از صفحاتی مطابق با تنها چند واژه.

گمان می‌کردم گوگل این ابزار جستجوی مکالمه‌ای را پیشتر ارائه کرده است!
همین طور است (خبر “جستجوی مکالمه‌ای شگفت‌انگیز گوگل در کروم فعال می‌شود” را ببینید)، اما این ابراز تنها درون پاسخ‌های گراف دانش خود جستجو را انجام می‌داده است. مرغ مگس‌خوار برای بکارگیری فناوری معنایی برای میلیاردها صفحه در سرتاسر وب، علاوه بر حقایق گراف دانش، طراحی شده است که می‌تواند نتایج بهتری بازگرداند.

 

  • با ورود الگوریتم گوگل مرغ مگس خوار باید چه تغییراتی را در وب سایت خود بدهیم؟

هیچ نیازی به انجام تغییرات در سایت شما نیست، این الگوریتم توجه ویژه گوگل به نیاز کاربران و عبارات جستجو شده را نشان می دهد. بهترین کاری که می توانید بکنید این است که با تحلیل عباراتی که کاربران سایت شما به دنبال آن هستند مطالب مفیدتری تولید کنید و محتوای خود را طبق عباراتی که مخاطبین شما به دنبال آن جستجو می کنند تولید نمایید.



برچسب ها: مقایسه الگوریتم پاندا و مرغ مگس خوار در سئو، مرغ مگس‌خوار در چه نوع فعالیت‌های جستجوی جدیدی کمک می‌کند؟، الگوریتم پاندا، الگوریتم مرغ مگس خوار، الگوریتم جدید گوگل، با ورود الگوریتم گوگل مرغ مگس خوار باید چه تغییراتی را در وب سایت خود بدهیم؟، الگوریتم گوگل چیست،

ادامه مطلب