تبلیغات
مزایای خرید بک لینک - خرید بک لینک - مروری بر سئو و بهینه سازی سایت

مروری بر سئو و بهینه سازی سایت

مروری بر سئو و بهینه سازی سایت

مروری بر سئو و بهینه سازی سایت

 

مروری بر سئو و بهینه سازی سایت

سئو و بهینه سازی چیست؟

سئو (SEO) کلمه ای است که تقریبا تمامی طراحان و مدیران وب سایت آن را شنیده اند. افرادی که تجربه و تخصص کافی درباره بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو دارند، با استفاده از ترفندها و نکات مربوط به آن، وب سایت خود را در بهترین شرایط در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهند. می توان با بکارگیری صحیح اصول سئو، شرایط مناسبی را برای رشد وب سایت فراهم کرد

 

مشکلات پیش روی تازه کارها در سئو سایت

یکی از مشکلاتی که مخصوصا تازه کارها با آن مواجه می شوند، پراکندگی آموزش ها و نکات مربوط به سئو است. در سئو عناوین زیر خیلی مهم هستند و باید مورد توجه قرار گیرند:
– مدیریت دسترسی موتورهای جستجو به وسیله فایل robots
– بهینه سازی آدرس صفحات (URL)
– متا (meta) تگ ها
– مدیریت محتوای تکراری در سایت
– نقشه سایت (sitemap)
– ابزارهای مفید برای سئو
– بهینه سازی تصاویر برای سئو
– نکات مربوط به صفحه بندی (pagination)
– طبقه بندی اطلاعات در وب سایت
– مرور ابزارهای شبکه های اجتماعی
– بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو
– مدیریت لینک ها

 

 

در سئو سایت پیج رنک چیست؟

PageRank در لغت به معنای ” رتبه ی صفحه ” می باشد و سیستمی است که پایه گذاری آن توسط مشهورترین موتور های جستجو یعنی گوگل انجام شد . در ابتدا موتور های جستجو به تمام طراحی سایت ها به طور یکسان رتبه می دادند و نتایج جستجو تنها بر اساس محتوا و تگ های متایی که در آن صفحات قرار داشتند ، بود . با گذشت زمان سیستم PageRank یا همان رتبه بندی صفحات ، موتور های جستجو را و نیز مبحث سئو سایت را دگرگون ساخت و یک فاکتور دیگر به معیارهای سئو و بهینه سازی وب سایت افزود یعنی : اعتبار طراحی وب سایت
برای اینکه مشخص شود یک طراحی وب سایت تا چه اندازه مهم و معتبر است، گوگل طراحی سایت های بزرگ متعددی را انتخاب کرد، طراحی وب سایت هایی مانند cnn.com و dmoz.org و espn.com . این دسته از طراحی سایت ها به طور واضح معتبر بودند و گوگل اینگونه دریافت که اگر این دسته از طراحی وب سایت ها به وب سایت دیگری ( مثلا طراحی سایت B ) لینک دهند ، در این صورت طراحی وب سایت B می تواند بخشی از اعتبار آن طراحی سایت را در پروسه سئو سایت کسب نماید و به همین ترتیب اگر طراحی سایت B به طراحی وب سایت دیگری ( مثلا طراحی سایت C ) لینک می داد ، در این صورت طراحی سایت C نیز می توانست بخشی از اعتبار آن را کسب کند و همین طور طراحی سایت کوچکتر نیز.
با استفاده از همین سیستم برای اعتبارسنجی یک طراحی وب سایت و مقوله سئو سایت و بهینه سازی وب سایت ، گوگل توانست به هر طراحی سایت بر اساس اعتبار آن عددی را از ۰ تا ۱۰ تحت عنوان PageRank (یا رتبه ی صفحه ) نسبت دهد. البته سیستم PageRank تا الان بسیار پیچیده تر شده است ولی اینگونه آغاز شد.

 

راهکار مهم برای بهینه سازی وب سایت

  1. انتخاب صحیح عنوان صفحه (یکتا، توصیفی و دارای رقبای کمی باشد)
  2. متا تگ توضیحات را وارد کنید و توضیحات مختصری در مورد محتوای صفحه وارد کنید
  3. استفاده از لینکهای کاربرپسند در وب سایت
  4. استفاده صحیح از تگهای H1, H2, H3
  5. عدم تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در عنوان، متا تگ توضیحات و متن صفحه Keyword Stuffing
  6. استفاده از تصویر در بالای محتوای صفحه جهت جلب نظر کاربران
  7. برای کاربران خود بنویسید نه برای گوگل
  8. در محتوای خود به سایتهای معتبر و مرتبط با موضوع وب سایت خود لینک دهید
  9. در هر کدام از پستهای جدید به سایر صفحات وب سایت خود لینک دهید
  10. از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید Long Tail Keywords
  11. فعالیت در شبکه های اجتماعی
  12. پست های وب سایت خود را در روز و ساعت مشخصی و بصورت زمانبدی شده منتشر کنید
  13. درصورت امکان از ویدیو برای انتقال پیام خود استفاده کنید
  14. بر روی کیفیت محتوای وب سایت خود تاکید کنید نه کمیت (پرهیز از تگ گذاری بیش از حد)
  15. کاربران را تشویق کنید تا اقدام به درج نظر برای مقالات و محصولات شما کنند.
  16. از انتشار مطالب تکراری خود داری کنید
  17. یک قالب واکنش گرا برای وب سایت خود تدارک ببینید

سئو کردن عنوان– tittle

عنوان یک مطلب نقش بسیار اساسی در پیدا شدن مطلب شما در میان مطالب جستجو شده داردبه طور مثال کاربری در گوگل جستجو میکند = “عکس جالب”  بر اساس این جستجو نتایج زیر به فرض مثال ظاهر می شود :

۱- عکس های جالب و دیدنی از طبیعت ۲- عکس جالب ۳- تصاویر جالب و دیدنی

از قیاس بالا این نتیجه را میگیریم که عنوان خود را باید خبری و کوتاه بنویسیم  مانند نتیجه ۲ با این کار که تمام کلمه های مورد جستجو در عنوان شما باشند و کلمه دیگری نباشد به گوگل می فهمانیم این مطلب محتوای جذاب و محبوبی دارد.

نکته : این مطلب یکی از فاکتور ها در ارائه نتایج مفید از طریق گوگل می باشد که در طراحی سایت بکار ببرید

 استفاده از تگ های h 

وقتی ربات گوگل در سایت شما میلغزد و مطلب ایندکس میکند این تگ های برجسته با h است که مانند عصایی که به یک نابینا کمک میکند به ربات گوگل کمک می کنند.

پس در مطلب خود یک تیتر داشته باشید که با تگ h2  تنظیم شده و مطالب مهم و کلمه های کلیدی را با تگ h4 تنظیم کنید.

کلمات کلیدی

در الگوریتم های جدید گوگل بنام پنالتی دیگر توجه زیادی به این موضوع نمی شود

گوگل و یاهو

در گوگل و یاهو، اکثر مردم فقط به صفحه اول نتایج جستجو نگاه می کنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مسأله الزامی است که سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو قرار گیرد.
 

علم بهینه سازی


علم بهینه سازی موتور جستجو در مورد روشهای فنی مانند عنوان صفحه مناسب، تگ ها و متا تگ ها، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی و توضیحات مناسب سایت و کلاً محتوایی که موتورهای جستجو دوست دارند، مطالعه می کند. موتورهای جستجو صفحات وب را به وسیله نرم افزار خزندگی (عنکبوت) پیدا و فهرست بندی می کنند. متاسفانه تمام نرم افزارهای خزندگی یک جور کار نمی کنند. برای مثال اگر صفحه وب شما در یکی از موتورهای جستجو امتیاز بالایی داشته باشد، ممکن است در دیگر موتورها این چنین نباشد. یکی از کارهایی که متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو انجام می دهند، پیگیری تمام تغییرات عملکرد داخل موتورهای جستجو است. بنابراین آنها میتوانند صفحات وب را بر طبق این تغییرات بهینه سازی کنند



برچسب ها: مروری بر سئو و بهینه سازی سایت، ترفندهای سئو که برای بهینه سازی سایت استفاده میشود، سئو و بهینه سازی چیست؟، در سئو سایت پیج رنک چیست؟، راهکار مهم برای بهینه سازی وب سایت، علم بهینه سازی سایت، سئو و بهینه سازی وب سایت،

ادامه مطلب